Промивання двигуна

 

Більшість автомобілістів вважають, що при заміні олії промивання двигуна просто необхідне, а фахівці деяких автосервісів завжди зможуть переконати вас в тому, що ця процедура життєво важлива для "серця" вашого автомобіля. Проте прибічникам періодичного "промивання мізків" своєму автомобілю слід мати на увазі, що неможливо повністю злити залишки миючої рідини з системи після промивання. Після закінчення цієї процедури у всіляких порожнинах, каналах, на внутрішніх поверхнях двигуна та інших місцях залишається брудна суміш оливи і висококонцентрованої миючої рідини в об'ємі від 5 до 20% від загального об'єму оливи, що заливається!

Чим же це погано?

Будь-який досвідчений автолюбитель знає, що моторне мастило, як правило, складається з базової оливи і збалансованого пакету присадок до нього. Ось в цій самій збалансованості і справа. У сучасному якісному моторному мастилі використовується безліч різних видів присадок : в’язкістні, протипінні, миючі, антиоксиданти, інгібітори корозії, і багато інших. І співвідношення цих присадок, так званий "пакет", підбирається в процесі довгих і клопітких досліджень. Результатом такого точно підібраного балансу усіх присадок є дивовижна стабільність гарантованих виробником властивостей оливи упродовж усього терміну експлуатації до наступної її заміни.

Тепер уявіть собі, що ви перед заливкою свіжої оливи промили систему будь-яким засобом для промивання двигуна. У системі після того, як ви злили відпрацьоване промивання, залишилося близько 15% від загального об'єму заливки. Це, наприклад, для Вазовских двигунів 0,5 літра. А для мерседесовского V12 більше ніж один літр миючого концентрату, змішаного з брудною старою оливою. У вашому двигуні зараз знаходиться олива з пакетом присадок, який вже не є збалансованим. Є вірогідність того, що у будь-який момент олива може повести себе непередбачувано. Можливі такі неприємні сюрпризи, як спінювання оливи, утворення емульсії в системі вентиляції картера, утворення відкладень і передчасне "старіння" оливи, не кажучи вже про загальне зниження рівня її захисних властивостей.

Наступна проблема - в'язкість оливи у вашому двигуні зараз значно нижче, ніж було написано на етикетці вашої каністри. Це сталося тому, що в'язкість миючої рідини дуже низька. Природно, що чим більше відсотковий вміст миючого засобу в оливі, тим нижче у результаті її кінематична в'язкість. Таким чином, цілком реальна ситуація, коли ви заливаєте собі оливу, що має в'язкість по SAE, наприклад, 5W-40, а у результаті отримаєте в двигуні 5w-30 або і того менше.

Як цього уникнути?

Краще всього розв'язати проблему з промиванням зможе звичайне якісне моторне мастило, на якому, на відміну від промивальних рідин, можна не лише "дати попрацювати двигуну на холостому ходу 5-15 хвилин", а ще і проїхати не одну сотню кілометрів. Оптимальна наступна схема: ви заливаєте якісну моторну оливу в двигун і проїжджаєте на нім половину від рекомендованого терміну заміни олії. Переваги цього способу - в "м'якому" і поступовому промиванні двигуна, що дозволяє уникнути можливих неприємностей, таких як закупорювання тонких маслоканалів і порушення мастила частками шламу і відкладень, скупчення бруду в картері в районі маслозабірника і його засмічення, відстій вимитого шламу в "кишенях" внутрішніх порожнин двигуна та ін.

При такому методі промивання очищення двигуна відбуватиметься поступово, без ризику засмітити залишками відкладень вузькі масляні канали у блоці циліндрів, коленвалі і тому подібних деталях, що не виключено при застосуванні агресивних промивальних рідин. Якщо ж раніше в мотор заливалися якісні оливи відомих фірм, і історія по дотриманню інтервалів заміни відома, то заміна оливи робиться без промивання двигуна, просто способом злив\залив. Це дійсно і при зміні якісної марки оливи з однією на іншу і промивати двигун не вимагається.